Epiphone G-400

GRYF wykonany z mahoniu, wklejony w korpus z palisandrową podstrunnicą, na której nabito 22 progi typu Medium. Oznaczenia – imitacja macicy perłowej w kształcie trapezoidalnym naniesiono na III, V, VII, IX, XII, XV, XVII i XIX polu. Główka koloru czarnego w kształcie spłaszczonej litery “M” charakterystyczna dla Gibsonów. W górnej części widnieje logo firmy, a na wysokości środkowych kluczy jakby korona koloru srebrnego. Maszynki identyczne jak w większości modeli Les Paula i SG z masy plastycznej koloru żółtego, po trzy w części górnej i bocznej. Poniżej zamontowano czarną plastikową płytkę, która skrywa śrubę do regulacji odkształceń. Tył gryfu pomalowano w kolorze czarnym, nie posiada bindingu. Długość menzury 629 mm.

KORPUS wykonany został z mahoniu i pomalowany w kolorze Cherry. Kształt bardzo charakterystyczny dla wszystkich modeli Gibson SG – dwa wysunięte rogi, których wycięcia pozwalają na łatwy dostęp do najniższych pozycji na gryfie. Płytka ochronna z czarnej masy plastycznej z bardzo cienkim białym bindingiem, kształtem podkreślająca dolną część korpusu. Mostek chromowany, srebrny, składający się z dwóch części – zaczepowej i regulacyjnej (ustawianie wysokości strun do podstrunnicy oraz długość tzw. oktawy), również bardzo popularny układ spotykany w Epiphonach i Gibsonach. Poniżej zamontowano cztery potencjometry regulacji Volume i barw oraz na czarnej okrągłej płytce trójpozycyjny przełącznik. Zaczepy do paska zamontowano na górnym, wysuniętym rogu oraz na osi symetrii gitary.

UKŁAD ELEKTRYCZNY. G-400 zaopatrzony został w dwie przystawki firmowe typu humbucking sterowane trójpozycyjnym przełącznikiem oraz czterema potencjometrami 2 x Volume + 2 x Tone (zmiana pasm górnych). Regulacja wysokości przetworników od strun odbywa się za pomocą dwóch par śrubek umieszczonych w czarnych plastikowych ramkach, w których umieszczone są humbuckingi. Pozycje:
1/ humbucking treble
2/ humbucking treble + rhythm
3/ humbucking rhythm
Gniazdo wyjściowe typu Jack zamontowano obok potencjometrów Tone.

Testy gitar Epiphone znajdziesz na https://hurtowniamuzyczna.pl/offer/22/gitary-elektryczne.html

BRZMIENIE. Gitarę testowałem używając lampowego comba Gibson. Na kanale czystym w pierwszym ustawieniu przełącznika instrument brzmiał bardzo jasno z przewagą pasm środkowych i wysokich, charakteryzując się dość mocnym sygnałem. W pozycji drugiej pasma środkowe nieco się oddaliły uwypuklając subtelny dół i górę. Pozycja trzecia to niepodzielne królestwo pasm środkowych i dolnych – bardzo tłusty, soczysty sound. Zmieniając kanał na przesterowany instrument zachował swoją charakterystykę brzmieniową, mocno wzmacniając pasma środkowe, ale jednocześnie dźwięk był selektywny i bardzo gruby, co wyjaśnia dlaczego gitarzyści hard i heavy tak często sięgają po modele SG. Cały układ sprawował się bez zarzutu – brak zniekształceń, szumów itp. Płynna zmiana Tone i Volume nie powoduje większych ograniczeń w pasmach górnych. Gitara mało podatna na sprzężenia, daje mozliwośc wykonania bardzo mocnych przesterów.

PODSUMOWANIE. Epiphone G-400 to instrument wykonany bardzo starannie, o estetycznym wyglądzie, wygodny manualnie we wszystkich przewrotach, o łatwym dostępie do wysokich pozycji, ułatwiającym granie partii solowych. Dzięki możliwości regulowania mostka łatwo ustawić idealny strój i odpowiednią odległość strun od podstrunnicy. Gitara posiada “rockowy pazur”, świetnie nadaje się do grania ciężkich odmianach tego stylu.

Back to Top